joi, 14 octombrie 2010

Sunt şi băncile de vină pentru creditele date bugetarilor?

Lait-motivul greviştilor şi protestatarilor din aparatul de stat este că ei au rate la bănci şi nu e normal să le scadă salariul. Ce criză, ce recesiune, eu am rate, nene! Lasă că s-au scăzut salariile la privat şi n-a murit nimeni, ce îmi pasă mie de ei, ce, io mă compar cu amărâţii ăia?

Bun. Ideea mea e alta. Dincolo de oamenii cărora le-au fost scăzute salariile şi pe care îi înţeleg oarecum sunt unii cărora nu li s-au mai dat sporuri, stimulente sau prime. Şi ăştia se plâng că nu mai pot plăti ratele la bănci. EI bine, eu sunt tare curios să ştiu cum li s-au dat oamenilor ăstora credite. Ai salariul de 600 lei (hai, 800 înainte de criză), cu stimulente ajungi la 4.000 lei, băncile au luat ultima cifră de bună? Adică au presupus că acea persoană va primi mereu bonusuri pentru activitatea sa?

N-ar fi o surpriză. Unele bănci au luat în calcul şi indemnizaţia de creştere a copilului când au dat credite. Moment în care nu mai dăm vina pe prostul destul de prost încât să nu ştie ce face şi ia un credit aiurea, ci mutam veioza pe ofiţerul de credit care a făcut prostia să îi dea prostului un credit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu